Ericsson - 2007-07-11 20:41:53

Co prawda prawdziwy plan marshalla przewidywał pomoc gospodarczą a nie militarną ale pomoc to pomoc.
Inspiracją tego planu jest zbieg kilku ostatnich wydarzeń.
1. Nie mam już wojska (o tym w innym poście)
2. Rozpaczliwa sytuacja  Bzdurki i DrSiurak.
3. Nieudana próba przeforsowania przez Pawła28 pomysłu o defensywie.
Na własnej skórze przekonałem się ostatnio, że bronic można się skutecznie i defensywa jeśli jest dobrze zorganizowana nie musi oznaczą tej gorszej, słabszej strony. Mało tego gracze, którzy do tej pory z powodu odległosci musieli liczyć przede wszystkim na siebie, odpierając ataki dużo silniejszych nie będą już sami.
No właśnie DOBRZE ZORGANIZOWANA. Jak to zrobić?
Plan przewiduje postawienie przez sojusz w czasie max 48 godzin, defa o warości do 2500 wojska i sile obrony ok 125000 (w chwili obecnej). Czy to wystarczy? W/g mnie powinno. Na razie oczywiście bo późniejsze etapy gry wymuszą nowe standardy.
Każdy członek sojuszu ma obowiązek wyprodukowania wojska defensywnego na pozinie równym 10% posiadanego popa. Ma to być tanie i łatwe w utrzymaniu wojsko.
Gallowie - falanga
Germanie - oszczepnik
Rzymianie - pretorianie względnie legioniści
Zalety:
Koszt stworzenia i utrzymania takiej armii spadnie na cały sojusz w/g możliwości a nie na kilka wybranych osób.
Jednostkowo niewielkie obciążenie dla gracza.
Wysłanie wsparcia nie będzie oznaczało przerwy w farmienu.
Likwidacja niejasnego systemu składek na wojsko dla kogoś innego.
Wojsko to musi być do cały czas do dyspozycji sojuszu. Jeśli zachodzi potrzeba postawienia obrony (czasem i dwa tygodnie) całe wojsko Marshalla na rozkaz głównodowodzącego udaje się na miejsce, niezależnie od odległości ale z uwzględnieniem czasu przybycia do ok +- 2h (są tacy którzy sa napadani do 3 tygodni. 2 dni nie zrobi im różnicy. Na akcję można przyjść z drugiedo serwera, jak ktos chce:)
Po wysłaniu wojska pozostanie nadprodukcja zboża, którą w dziennych porcjach wysyłamy za wojskiem. Łatwo wyliczyć ile bo każdy z proponowanych zjada 1 snopek/godzinę. Czyli wysyłając 30 oszczepników wysyłam codziennie 720 zboża jako prowiant. (30x24) Dla nas to taka sama sytuacja finansowa kakby wojo siedziało w domu.
Obowiązki beneficjenta:
Rozbudowa spichlerza (od tego głównie będzie zależeć wielkość defa)
Rozbudowa murów i fortyfikacji
Niepodejmowanie samodzielnych działań i nieprowokowanie agresora chyba, że będzie taki rozkaz
Dodatkowo każdy w skład armii Marshalla musi wcielić 1% zwiadowców w celu uniknięcia zeskanowania zasadzki.
Przykład: Grac Ericsson 584 popa
Wysyłam 58 oszczepników
                6 zwiadowców
           1392 zboża/dzień (zwiadowcy jedzą na koszt gospodarza)


Do prowadzenia wszystkich akcji w ramach planu Marshalla potrzeba wyznaczyć jedną odpowiedzialną osobę, która zajmie się rozliczaniem wykonania rozkazów a także przekazywaniu na bieżąco newsów. To jemu w czasie obrony będzie bezpośrednio podlegał dany beneficjent. A on pod zarząd.

Podsumowanie:
Organizując w ten sposób obronę musimy się czasem liczyć ze stratami, które trzeba będzie na bieżąco uzupełniać. Należy pamiętać, że większy def = mniejsze straty i odwrotnie, więc nieuzasadnione niewywiązywanie się z tego obowiązku musi nieść konsekwencje. Plan daje nam narzędzie walki, którym możemy walczyć w sposób ciągły nawet z kilkoma silnymi przeciwnikami w defensywie. Bo przecież 57 osób szybciej uzupełni, a nawet powiększy stan strat niż np. 2 gości uzupełni drogie jednostki ataku. Oczywiście nie można zapomnieć o badaniach zbroi, które to zmniejsza straty w ludziach.
Decyzje o kolejności organizowania obrony, jak również zasadności, podejmuje zarząd. (Nie będziemy organizować planu w razie pojedynczych ataków)
Proszę o rzeczowe komentarze w tej sprawie jak również zgłaszanie się chętnych na zaszczytne stanowisko Marshalla.
Plan wejdzie w życie po ogłoszeniu tego przez Marcusa i myślę, że stworzenie armii Marshalla powinno zająć nie dłużej niż 3 dni Po tym czasie możemy skutecznie stawić czoła najeźdźcom.
Pośpieszmy się. Ktoś na nas liczy. Szkoda że Bzdurka się nie doczekała:(

mania77 - 2007-07-11 21:04:48

Jestem za :D podoba mi się to , wydaje mi sie że każdego na taki wydatek stać żeby mieć część woja tylko do pomocy innym z sojuszu kórzy tego potrzebują .Oprucz tego wiadomo że każdy na swoją obronę też coś wyprodukuje.

autochtone - 2007-07-11 21:45:31

Genialnie:D Plan mi się zajebiś..e podoba. Osobiście widzę same plusy. Paweł_28 co Ty na to?? Takie roziwnięcie Twojej koncepcji, które nie wymusza jakiegoś skomplikowanego wyliczania datków itd.
Nawet jeśli pomysł nie przejdzie (w co wątpię:D) to ja i tak do-produkuję wymaganą ilość def'a, na którą każdy potrzebujący może liczyć!!

vadim - 2007-07-11 22:41:10

Pomysl dobry, bardzo dobry....chwili obecnej by to bylo 2500 defa. ale czasem to moze nie wystarczyc i mam nadzieje ze by to nie zwalnialo z obowiazku normalnego wsparcia!?
Ja bym sie chetnie zglosil, ale napewno znajda sie osoby bardziej kompetentne...

Meve - 2007-07-11 23:01:33

Plan jest bardzo dobry. Wszystkie jego zalety Ericsson już przedstawił.
Ja tylko ze swej strony mogę powiedzieć, ze wyprodukowanie tych pretorian w liczbie 10%popa to dla mnie obciążenie żadne. I myślę ze każdy gdy spojrzy na koszty powie podobnie. Do tej pory nie budowałam defa bo wydawało mi sie to nonsensowne. W tej chwili widzę cel tej produkcji i wymierny efekt w postaci wzmocnienia obrony całego sojuszu.
Czekam na akceptacje władz i członków sojuszu i realizujmy ten plan!

jdarex - 2007-07-11 23:22:45

Nie mogę uwierzyć własnym oczom , genialny plan , to jest coś co rozwiąże nasze dotychczasowe problemy z atakami na naszych sojuszników...
Podpisuję sie pod tym obiema rekami i nogami...
Nie mam nic do dodania , widać że Eryk przemyślał wszystko w najdrobniejszym szczególe.
Z mojej strony, prośba do władz, o pozytywne rozpatrzenie propozycji Eryka.

Marcusaurelius - 2007-07-11 23:31:04

Swietny Plan - zgadzam sie - i spelniam juz nawet wymogi tego planu - mam okolo 80 Pretorian i jestem gotowy zrobic wiecej - jesli sytuacja bedzie tego wymagac - plan mojego doradcy spotkal sie z wielkim entuzjazem w sojuszu wiec i ja sie do niego dolanczam . Prosze tylko ochotnika na Marschallla . Jak tylko zglosi sie ochotnik wydam rozkaz robienia deffa .

Dzieki eric kolejna zloty mysl z twojej strony . :)

Paweł_28 - 2007-07-11 23:31:47

Dziękuję Ericowi za poparcie idei stworzenia wojska defensywnego. Osobiscie popieram wszystkie propozycje, ktore maja racje bytu, a ta zdecydowanie ma, pod warunkiem ze wszyscy sojusznicy podejda do tego powaznie.

Wprawdzie w swojej propozycji nie ujalem tego, lecz zakladalem rowniez mozliwosc wykorzystania tego wojska w sytuacja podbramkowych rowniez w ofensywie. W tym jednak przypadku nie bedzie to korzytsne bowiem kilka slabszych atakow to nie to samo co jeden zmasowany.

Jednakze podpisuje sie pod propozycja Erica, mam nadzieje ze uda sie przeforsowac owy plan.

garock - 2007-07-11 23:55:58

Eric , plan super , zresztą staram się go już realizoważ ; jednakże nie nastawiłem się na Falanga tylko na Jeździec Druidzki ; co oczywiuście nic nie zmienia ; RB% jak proponował mi przejście ( tu mam pytanie do Markusa , jak zechce do mnie napisać ) właśnie mówił o tym , że potrzebują ludzi z dużym deff ; więc szybka reakcja obronna jest najważniejsza ; jedna zasady musi obowiązywać wszystkich : tych wojsk nie wysyłamy na farmienie , tylko czekamy z nimi na ewentualną pomoc i ma to dotyczyć wszystkich ; już kiedyś pisałem , aby ktoś się zabrał za raporty po akcjach : ilu zareagowało , kiedy itd ?
Eric jeszcze raz dzięki za pomysł , Paweł Tobie również , bo jest to trochę zmodyfikowana Twoja wersja
pozd

Zykfryt Jagodka - 2007-07-12 08:55:01

mój brat gra tez w travian i on szkoli glownie jezdzców druidzkich bo so szybsi i lepszi.ja powoli robie armie sobie wiec jka cos to pomoge

gryzli - 2007-07-12 12:55:13

Plan naprawdę dobry nie budzi zadnych wątpliwości nie ma żadnych składek jest czyste wojo i każdy wie na co daje surki popieram w 100%. A co do RB% to nie tylko garocka próbowali zwerbowac

prezes78 - 2007-07-12 14:34:46

:-)

Danielos_82 - 2007-07-12 18:41:19

Plan jest dobry i go popieram. Jednocześnie chciałbym zaznaczyć że już dawno każdy z nas powinien mieć 10% popa wojska defensywnego bo wojna to nie tylko atak ale również czasem obrona i trzeba sobie z tego zdawać sprawę. Ja już mam.

Ericsson - 2007-07-12 20:46:51

Dziękuję wszystkim za pozytywne przyjęcie tego planu. Dodam tylko, że jego inicjatorem jest Paweł28. Ja ten plan tylko trochę podretuszowałem.

garock napisał: jednakże nie nastawiłem się na Falanga tylko na Jeździec Druidzki ; co oczywiuście nic nie zmienia

Zmienia o tyle, że w sytuacji kiedy każdy wyśle co chce, trudno będzie zapanować nad magazynem żywności i dostawami prowiantu.
Plan zakłada wojsko o korzystnym współczynniku punktów obrony do ceny jednostki. Takie wojsko można szybciej uzupełnić w przypadku strat niż wojsko z górnej półki, jest tańsze w produkcji i utrzymaniu.
Oczywiście w razie potrzeby można te wojska wzmocnić, lub podzielić tak aby objąć ochroną kilku graczy. Wszystko zależy od sytuacji a decyzje podejmie Szef Defensywy.

Ale najlepszy plan jest niewiele wart jeśli nie funkcjonuje.
Do piatku do godz. 20:00 czekamy na zgłoszenia osób chętnych na stanowisko Szefa "Royal Defence". Jeśli ktos chce, a nie jest pewien czy sobie poradzi, niech się nie obawia. Przejdzie specjalistyczny kurs kierowania defensywą. Pierwsze akcje będą prowadzone z moją pomocą. Po okresie szkolenia również będę od dyspozycji szefa defensywy.

DrSiurak - 2007-07-13 00:20:46

plan -super,w szczególnosci ze jestem poniekat zainteresowany.
ps.nie wiedziałem ze szwarskop był polakiem.

Marcusaurelius - 2007-07-13 01:10:22

Chlopaki - moje rozkazy beda nastepujace . Plan wchodzi natychmist w zycie .  ( prosba do Erica i Pawla_28 )

Jak byscie mogli spotkajmy sie w niedziele 15 lipca o godzinie 23 na gg .

Zrobimy konferencje i obgadamy pare bardzo waznych spraw dla sojuszu - niestety ale potrzebuje waszej dobrej rady i pomocy - bo bardzo wnerwia mnie obecna sytuacja w sojuszu .

Sklada sie na nia wiele punktow w tym :

- Wojsko
- Raporty ( albo ich brak )
- nieobecnosci
- brak zainteresowania
- inne .

Pozdrawiam

Ericsson - 2007-07-13 01:34:21

Czyli:
1. Za 3 dni każdy musi spełniać warunki planu Marshalla. (niedziela godz 20:00) Co potwierdzi w specjalnym wątku podpisem.
2. To nie jest akcja w stylu "jak coś to mogę pomóc". To jeden z najważniejszych obowiązków w sojuszu.
3. Szef defensywy będzie nominowany 13-ego lipca wieczorem.
4. Pamiętajcie, że jutro to Wy możecie potrzebować tej defensywy

Meve - 2007-07-13 23:50:09

Odnoszę takie wrażenie jakby proste słowo pisane nie docierało do wszystkich.
Plan Marshalla jest bardzo prosty:
po pierwsze -ma obowiązywać wszystkich -więc posty w stylu, mogę pomoc, jakby była potrzeba to dajcie znać, bo mam sporego defa są nonsensowne;

po drugie - jego najważniejszą zaletą jest małe obciążenie finansowe - czyli budujemy najtańsze jednostki defensywne - (darujmy sobie więc teksty w stylu - ja zbuduje lepsze itp, bo nie o to w tym chodzi, mają być tanie bo będzie ich dużo, a będzie ich dużo bo będą pochodziły od 60 graczy);

po trzecie -każdy ma obowiązek utrzymywać defa wysokości 10% popa  (jeśli macie więcej to juz wasza prywatna sprawa);

po czwarte - wojsko to stoi w osadzie i jest na każde zawołanie (nie wysyłamy go na farmienie i nie tłumaczymy sie potem ze nie mogliśmy wysłać bo jeszcze nie wróciło

To tyle jeśli chodzi o tłumaczenie z polskiego na polski -jeśli ktoś miał jakieś wątpliwości.
I jeszcze jedna sprawa -nie piszmy dla samego pisania i nie ulepszajmy czegoś co jest dobre, tylko po to żeby pokazać jacy to bystrzy jesteśmy ;)

janeker - 2007-07-24 20:46:18

jestem w zupełności za planem

dyndul - 2007-07-24 21:00:49

Jestem gotów wykonać zadanie do niedzieli.
Plan O.K.

DrSiurak - 2007-07-27 15:52:44

plan jest ok tylko widze ze chya pomysł upadł,bo nic w tym temacie sie niedzieje.

jdarex - 2007-07-27 18:10:50

DrSiurak napisał:

plan jest ok tylko widze ze chya pomysł upadł,bo nic w tym temacie sie niedzieje.

Jesteś w błędzie kolego!:) , czyżbyś nie brał udziału w manewrach, w których bierze udział cały sojusz?
Właśnie jeden z naszych kolegów sojuszników, korzysta z pomocy i założeń, właśnie nie czego innego, jak planu Marshalla!:)

www.stosunki07.pun.pl www.dyrtownia.pun.pl www.anime-school-life.pun.pl www.supergra-bakugan.pun.pl www.smoki-hodowla.pun.pl